Nederland- Love it! (1/2)

Som dere sikkert har ftt med dere, s har jeg vrt i Amsterdam, Nederland. Det var en utrolig fin opplevelse, fikk opplevd mye nytt og spennende c: Fikk ogs tatt noen knallebilder, s da fr man vre fornyd! De fleste bildene fra turen er tatt med mobilen, men tok en del med speilreflekskameraet mitt, ogs.

Et av bildene som ble tatt med mobilen, dette er fr a et utkikkstrn vi var i^^

Vi dro til Nederlandmandag 9. juli, fly dit i underkant av 2 timer. Fikk snn kjempegod kjeks p flyet, sweet delicious treats, og en boks cola, s da kunne jo ikke flyturen g noe annet enn bra. Forresten, s kan jeg jo si at jeg hater sikkerhetskontroller. Det er bare s stress, pakke ut og pakke inn p minimalt med tid. Men, det gikk jo bra, jeg lever enda!Uansett, flyturen gikk enkelt og greit, og vi kom fram til Schiphol, Amsterdam's flyplass. Fra der praiet vi en taxi, og fikk sitte p med en veldig koselig taxisjfr, som jeg fikk testet engelsk-kunnskapene mine p, gikk braa c:

Vi kom fram til hotellet, som het Hem. Det var helt greit, med dgnpent matsalg og greier. Vannet i vannkrana smakte snn som det gjr p hoteller.. Ja. Men, vi hadde en kul dusj da, med glass som gikk ut i rommet~ Skjedde vel ikke noe mer den dagen, annet enn at vi t pizzaog diskuterte neste dag.

Neste dag, tirsdag 10. juli, ble det en del stress. Vi dro inn til sentrumen ved 9-tiden, og ble der hele dagen. I Amsterdam, s er det veeldig tydelig at det er syklistene som hersker. Det hadde jo ikke vi lrt oss den frste dagen, s vi var ikke klar over hvor vi gikk. Syklistene har en egen sykkelvei, og der var vi uti flere ganger. Det var ikke veldig populrt, heh. Vi fikk endel sinte syklister p nakken, yah. Vi utforsket byen, lrte oss bruke kanalbussene som fremkomstmiddel, i tillegg til bruke trikken.

Disse skiltene stod ved de plassene hvor det gikk an ta kanalbussen.

Vi gikk p et stortmarked, av den typen som jeg bare hadde sett p tv i forkant. Det var litt spesielt, fordi det er en av de tingene som jeg forbinder med utlandet. Fikk virkelig fle at jeg ikke var i Norge, liksom~ S utrolig mye fint det fantes der, kunne gtt brukt 1-2 timer tilder, s mye var det se p! Fikk brukt litt penger der, kunne jo ikke bare g forbi de prisene. S mye rbillig og fint p en gang har jeg aldri sett fr! Kjpte blant annet en nyydelig kjole til Miriam, kostet bare 7 euro^^Hun ble glad for den, ville prve den med en gang jeg kom hjem igjen, heh c':

Fikk kjpt meg ganske mye denne dagen, og enda s brukte jeg ikke mer enn 31/150 euro! Fikk merke ganske bra at man fr mye for pengene der.
Forresten,s pratet vi med en nederlandsk person om Norge, og det eneste personen forbandt med Norge, var Osloog dyrt. 8D

Vi var ogs innom dyreparken Artis, angrer p at jeg verken tok med mobilen min eller kameraet mitt dit :cUansett, det var mange fine dyr se p der, vi s blant annet en giga-skilpadde! Trodde virkelig ikke at de kunne bli s store. Den som vi s, kunne ikke klart komme seg gjennom en bred dr engang. Vi s ogs krokodiller, laaange krokodiller! Andre dyr vi s, varaper, ulver, bjrn, gribber og svarte leoparder.

Nr vi kom tilbake til hotellet, hadde jeg ganskevondt i fttene, siden jeg ikke hadde tatt med meg s gode g-sko~ Men, man lrer s lenge man lever! Neste gang jeg skal til utlandet, skal jeg ta med noen bedre sko g i.

Kjpte meg nye sko nr jeg var der, men de p bildet er de jeg hadde p.

Og forresten, haha, s ble vi vitne til at en mann mistet iphonen sin i vannet. Han s ganske fortvilet ut, mens dama hans stod ved siden av og lo. Det gjorde forresten vi som stod rundt, ogs, heheh. S, den iphonen s han aldri noe mer til. Og han lrte vel ogs ei lekse da; Nr man m ned p kne for tye en bt, s kan man ikke han noe i lomma p skjorta. Han berget heldigvis nklene da, hadde vrt litt verre om det var demsom dro i vannet.

Jeg skriver om resten av turen i neste innlegg ellerno,blir s mye om jeg skal ha alt i ett~

-Har du vrt i Nederland?
-Har du lyst til dra dit?