Nederland- Love it! (1/2)

Som dere sikkert har fått med dere, så har jeg vært i Amsterdam, Nederland. Det var en utrolig fin opplevelse, fikk opplevd mye nytt og spennende c: Fikk også tatt noen knalle bilder, så da får man være fornøyd! De fleste bildene fra turen er tatt med mobilen, men tok en del med speilreflekskameraet mitt, også.

Et av bildene som ble tatt med mobilen, dette er fr a et utkikkstårn vi var i^^

Vi dro til Nederland mandag 9. juli, fløy dit i underkant av 2 timer. Fikk sånn kjempegod kjeks på flyet, sweet delicious treats, og en boks cola, så da kunne jo ikke flyturen gå noe annet enn bra. Forresten, så kan jeg jo si at jeg hater sikkerhetskontroller. Det er bare så stress, pakke ut og pakke inn på minimalt med tid. Men, det gikk jo bra, jeg lever enda! Uansett, flyturen gikk enkelt og greit, og vi kom fram til Schiphol, Amsterdam's flyplass. Fra der praiet vi en taxi, og fikk sitte på med en veldig koselig taxisjåfør, som jeg fikk testet engelsk-kunnskapene mine på, gikk braa c:

Vi kom fram til hotellet, som het Hem. Det var helt greit, med døgnåpent matsalg og greier. Vannet i vannkrana smakte sånn som det gjør på hoteller.. Ja. Men, vi hadde en kul dusj da, med glass som gikk ut i rommet~ Skjedde vel ikke noe mer den dagen, annet enn at vi åt pizza og diskuterte neste dag.

Neste dag, tirsdag 10. juli, ble det en del stress. Vi dro inn til sentrumen ved 9-tiden, og ble der hele dagen. I Amsterdam, så er det veeldig tydelig at det er syklistene som hersker. Det hadde jo ikke vi lært oss den første dagen, så vi var ikke klar over hvor vi gikk. Syklistene har en egen sykkelvei, og der var vi uti flere ganger. Det var ikke veldig populært, heh. Vi fikk endel sinte syklister på nakken, yah. Vi utforsket byen, lærte oss å bruke kanalbussene som fremkomstmiddel, i tillegg til å bruke trikken.

Disse skiltene stod ved de plassene hvor det gikk an å ta kanalbussen.

Vi gikk på et stort marked, av den typen som jeg bare hadde sett på tv i forkant. Det var litt spesielt, fordi det er en av de tingene som jeg forbinder med utlandet. Fikk virkelig føle at jeg ikke var i Norge, liksom~ Så utrolig mye fint det fantes der, kunne gått brukt 1-2 timer til der, så mye var det å se på! Fikk brukt litt penger der, kunne jo ikke bare gå forbi de prisene. Så mye råbillig og fint på en gang har jeg aldri sett før! Kjøpte blant annet en nyydelig kjole til Miriam, kostet bare 7 euro^^ Hun ble glad for den, ville prøve den med en gang jeg kom hjem igjen, heh c':

Fikk kjøpt meg ganske mye denne dagen, og enda så brukte jeg ikke mer enn 31/150 euro! Fikk merke ganske bra at man får mye for pengene der.
Forresten, så pratet vi med en nederlandsk person om Norge, og det eneste personen forbandt med Norge, var Oslo og dyrt. 8D

Vi var også innom dyreparken Artis, angrer på at jeg verken tok med mobilen min eller kameraet mitt dit :c Uansett, det var mange fine dyr å se på der, vi så blant annet en giga-skilpadde! Trodde virkelig ikke at de kunne bli så store. Den som vi så, kunne ikke klart å komme seg gjennom en bred dør engang. Vi så også krokodiller, laaange krokodiller! Andre dyr vi så, var aper, ulver, bjørn, gribber og svarte leoparder.

Når vi kom tilbake til hotellet, hadde jeg ganske vondt i føttene, siden jeg ikke hadde tatt med meg så gode gå-sko~ Men, man lærer så lenge man lever! Neste gang jeg skal til utlandet, skal jeg ta med noen bedre sko å gå i.

Kjøpte meg nye sko når jeg var der, men de på bildet er de jeg hadde på.

Og forresten, haha, så ble vi vitne til at en mann mistet iphonen sin i vannet. Han så ganske fortvilet ut, mens dama hans stod ved siden av og lo. Det gjorde forresten vi som stod rundt, også, heheh. Så, den iphonen så han aldri noe mer til. Og han lærte vel også ei lekse da; Når man må ned på kne for å tøye en båt, så kan man ikke han noe i lomma på skjorta. Han berget heldigvis nøklene da, hadde vært litt verre om det var dem som dro i vannet.

Jeg skriver om resten av turen i neste innlegg ellerno, blir så mye om jeg skal ha alt i ett~

-Har du vært i Nederland?
-Har du lyst til å dra dit?